Saturday 24 December 2011

Perginya die membawa ketenangan..~~


Alam percintaan sgt2 indah..
Apa lagi jika disulami dgn kasih sayang.. Aku byk kali bercinta..Then, clash..Aku ni terlalu baek ke dlm percintaan.. Sgop nk setia padahal taw yg si die main kayu tiga.. Tp x.. ini mesti ada kesilapan.. aku x salah..die yg salah.. die yg curang di belakang aku.. so, nk dipertahankan buat apa.. Aku benci die.. Aku xsuke die.. Aku sumpah die x bahagia selama2nya... MasyaAllah.. Jahatnya hati aku..menyumpah2 orang..ape perasaan aku pulak klu aku disumpah begitu.. Begitu lah perasaan aku diawal perpisahan kami..mana xnya aku dok setia jer, tp die curang..ntah apa yg xckup kt aku ni pon xtaw.. Biasa lah perempuan ada hati & perasaan yg lemah.. saat aku ditinggalkan aku terpinga2..rasa macam hbgn aku ngn die tergantung.. no msj, no call, apelagi jumpe.. xada.. hbgn aku ngn die mencecah setaon..tp belom sampai lg.. lama2 kelamaan baru aku taw si die sudah bersama org lain.. aku sebagai seorg perempuan tipu lah kn klu xmenangis.. selama 2 hari aku menangis.. Then....STOP!!!... Sebab aku taw aku menangis lama2 pon ada die nk kembali kt aku.. xada kn... jd aku berusaha utk troskan hidup tnpa si die...


~SEKARANG~


Aku bahagia..xada gangguan da dlm hidup aku..xada org nk wt aku kecewa lagi.. Setiap hari aku berdoa agar hati aku mendapat ketenangan yg abadi..aku juga berdoa semoga Allah SWT membuka pintu hati si die utk berubah dan tidak membuat hal yg sama pada perempuan lain.. Aku juga berdoa supaya ditemukn dgn seseorg yg mencintai kekurangan aku berbanding kelebihan yg ada pada aku..sesungguhnya aku insan yg hina di mata Allah SWT.. tiada manusia yg sempurna di dunia ini.. Aku juga berdoa ditemukan dgn seseorg yg boleh membimbing aku ke jalan yg mendorong aku ke Syurga Allah.. seseorg yg bole menerima aku apa adanya seperti aku juga menerima die apa adanya.. yg bole menjadi bapa yg bertanggungjwb, penyayang, amanah, beriman kepada bakal anak2 aku nanti.. Yg bole menjadi imam dlm hati aku.. Yg tidak mengeluh walau apa2 dugaan yg melanda keluarga kami kelak.. Yg bersabar & tabah dlm segala apa yg terjadi pada keluarga kami nanti.. Semuanya telah diaturkan oleh Allah SWT.. Aku sebagai hambanya hanya mendambakan hatiku buatnya.. 
"YA ALLAH, AKU MEMOHON KEPADAMU..ENGKAU AMPUNI SEGALA DOSA2KU,DOSA2 KELUARGAKU, DOSA2 SAHABAT2KU..DOSA2 BAKAL SUAMIKU WALAU DIMANA SAJA DIA BERADA, DOSA2 KAUM MUSLIMIN & MUSLIMAT SAMA ADA YG MASIH HIDUP ATAU YG TELAH MENINGGAL DUNIA.. KAU KURNIAKAN AKU SEORG YG BERPIJAK PADA PAKSIMU DAN MEMBAWA AKU SEKALI BERPIJAK PADA PAKSIMU YA ALLAH.. YG DPT MEMBIMBING AKU MENJADI ISTERI DAN IBU YG SOLEHAH BUAT ANAK2 KAMI NANTI YA ALLAH.. SESUNGGUHNYA AKU INSAN YG PALING HINA DIMATAMU YA ALLAH.. BERIKAN KETENANGAN YG ABADI UTK AKU TERUSKAN HIDUP INI BERLANDASKAN SYARIATMU YA ALLAH.. AMIN.."




"Seharusnya Cinta kita berdua harus dipasrahkan buat Allah, jika ada Jodoh diantara kita akan dipersatukan oleh Allah jua.. InsyaAllah..=)

0 comments:

Post a Comment